10/8/09

Les filles del fred

Läckberg, Camilla. Les filles del fred. Badalona : Ara LLibres, 2009. ISBN 978-84-936879-6-0.

Es veu que s'han posat de moda les novel·les policíaques ambientades a Suècia. Primer ens van saturar amb les que tractaven el tema religiós (després de l'èxit de El código Da Vinci) i, ara, ens saturaran amb novel·les que pretenen recollir les engrunes de la trilogia Millenium. Ai, senyor, si és que som com xais...

De totes maneres, aquesta és una novel·la negra força interessant. Es veu que és la tercera entrega d'una saga amb els mateixos personatges ( les dues anteriors novel·les es titulen La princesa de gel i Els crits del passat), però es pot tranquil·lament seguir l'argument sense haver llegit les anteriors, com ha estat el meu cas.

En un petit poblet mariner suec apareix una nena ofegada al mar, però l'autòpsia revela que hi ha restes de sabó i d'aigua dolça als pulmons de la petita. Per tant, qui la va assassinar? La llista de sospitosos és àmplia (en un poblet tan petit tots són familiar i coneguts) i absolutament tots tenien motius per fer mal a la família de la nena... fins i tot els parents i veïns més propers!

Molt entretinguda, de veritat.

2 comentaris:

  1. Anònim29/11/11

    Actualment estic llegint aquest llibre, els altres dos ja els he llegit i em van agradar força, com tu dius son novel·les entretingudes, que et fan passar una bona estona. Jo que de joveneta era fan de l'Agatha Christie, i que sempre m'han agradat les novel·les de misteri, he trobat en aquesta autora una versió moderna i actual d'aquest gènere, que combina el misteri i la vida quotidiana dels protagonistes d'una manera amena i interesant.

    ResponElimina
  2. Hola Àngels!

    Estic completament d'acord amb tu. Jo també era (i sóc) una incondicional de l'Agatha Christie i aquestes novel·les m'han agradat molt. Si no les has llegides, et recomano les de la Mari Jungsted perquè s'assemblen molt a aquestes.

    Benvinguda i espero els teus comentaris quan llegeixis les que et falten!

    Una abraçada

    ResponElimina