3/11/09

El fuego

Neville, Katherine. El fuego. Barcelona : Plaza & Janés, 2008. ISBN 9788401336430 .

Aquesta és la segona part d'una de les novel·les que van marcar la meva adolescència. Quan vaig llegir El ocho vaig pensar que mai llegiria una novel·la millor i durant molts anys va ocupar el número 1 de la meva llista de llibres preferits. Fins que va arribar a les meves mans Los pilares de la tierra, de Ken Follet. Aquesta sí és una novel·la rodona!

Quan la vaig veure a les llibreries em va fer una mica de pal comprar-la, perquè ja se sap que les segones parts no solen ser bones. Però me l'ha deixada una companya de la feina i al final l'he llegida. La veritat és que no és ni de bon tros tan bona com la primera part.

La història passa trenta anys més tard i el protagonista torna a ser el joc d'escacs de Montglane. Grans mestres dels escacs, bons i dolents, personatges històrics i actuals ... tots darrera la pista de les peces del joc!

És entretingudeta però no li arriba ni a la sola de les sabates a l'altra novel·la. L'argument és més simple però, alhora, costa més de seguir les diferents trames perquè hi apareixen massa personatges pel meu gust.

En resum, si no has llegit cap de les dues parts no dubtis a llegir El ocho perquè t'encantarà. I si ja te l'has llegida, aprofita el temps i llegeix una altra!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada