30/6/10

El enigma de la calle Calabria

Tristante, Jerónimo. El enigma de la calle Calabria. Madrid : Maeva, 2010. ISBN 9788492695874.

Barcelona, 1881. El detectiu Víctor Ros viatja a la ciutat Comtal per tal de resoldre un cas ben curiós : el misteriós segrest d'un home ric que viu al carrer Calàbria. De cop i volta, el segrestat Gerardo Borrás torna caminant a casa seva en un estat físic i psíquic deplorable. Tots creuen que el pobre home ha estat endemoniat ... però l'explicació és una altra. El detectiu Víctor Ros, amb la inestimable ajuda dels seus amics, investigarà a fons aquest cas. I és que no tot és tan fàcil com sembla : prostitució, assassinats i segrestos, casos de doble personalitat, drogues, infidelitats ... i tot relacionat amb l'alta societat barcelonina del moment.

Molt, molt interessant. Com em passa sempre, ja hi ha altre novel·les d'aquest detectiu però jo l'he descobert ara. Em va cridar l'atenció el títol, perquè jo sempre havia viscut al carrer Calàbria. I he de confessar que no m'esperava que fos tan entretinguda. Ha estat una sorpresa! El protagonista es mou per tots els barris de la ciutat i, per tant, els escenaris són coneguts : el parc de la Ciutadella, la Barceloneta, les Rambles, el Raval ... Però no només els escenaris, també els personatges "secundaris" ho són : Gaudí, Güell, Monturiol...

És una barreja -com va dir el diari El mundo- de les novel·les de Sherlock Holmes, Marlowe i Espronceda.

Recomanable!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada